Wednesday, August 26, 2009

Hari Keluarga Siri Ke-2



Sambungan dari siri pertama dulu. Selepas makan malam kami dibawa ke hotel penginapan untuk check-in. Sesampai di hotel hari sudah malam. Kami membersihkan diri dan menunaikan solat jamak qasar, maklum perjalaman jauh. Acara pada waktu malam bebas, jadi kami hanya melihat-lihat sekitar hotel dan merakamkan gambar. Selebihnya kami melepak kat bilik menonton tv saluran Indonesia. Anak saya asyik tengok kartun je. Kartun Sin Chan kegemaran anak pun ada juga tapi alihbahasa Indonesia. He he he kelakar katanya Dia ketawa gelihati maklum kat Malaysia alih bahasa Melayu. Menjelang tengah malam kami pun terlentok keletihan. Sedar-sedar dah subuh. Subuh kat Indon ni awal masuknya. Awal satu jam dari Malaysia. 4.50 waktu Indon dah subuh. Sebenarnya kat Bandung ni sejuk tempatnya, cuma kurang sikit sejuk dari Cameran Highland, jadi untuk mandi pagi tu sejuk le, tapi takpe sebab kat hotel kan ada pemanas air, taklah macam kat rumah kita tu sentiasa panas tak kira malam ke, pagi ke. Selesai subuh dan bersiap-siap kami ke bawah untuk sarapan. Di situ kami dapati dah ramai ahli rombongan kami sedang menikmati sarapan masing-masing.

Selesai sarapan kami ke lobi hotel sambil menunggu bas rombongan yang akan membawa kami untuk membeli-belah. Bergambar lagi dengan pelayan hotel pun jadi. Sambil tu ada juga 'ulat-ulat' yang menjual barang-barang seperti pemegang kunci, kain batik, telekong, baju T dan lain-lain yang boleh di jinjing berkeliaran kat luar kawasan hotel. Pantang dilayan sorang, yang datang berduyun-duyun serbu minta kita beli barangan dia orang. Kami jadi takut lalu lari ke hotel. sebab kawasan hotel mereka tak berani masuk agaknya dah dilarang gamaknya. Huuhh selamat!. Bas pun tiba untuk membawa kami ke 'Pasar Baru' sebuah kompleks membeli-belah yang keadaannya lebih kurang Pasar Payang kat Terengganu, Pekan Rabu kat Kedah tu tapi ini lebih besar lagi iaitu ada enam tingkat yang menjual bermacam-macam benda. Semuanya ada kat situ. Tempat yang mula-mula kami tuju ialah tempat yang menjual telekong, apa lagi borong sakanlah kalau boleh kat semua adik-beradik dan saudara-mara kami nak hadiahkan sorang satu sebab murahnya!. Sampaikan beg yang kami bawa terpaksa di tambah satu lagi, agak besar jugalah untuk isi telekong je. Lepas tu beli baju, jubah dan lain-lain.

Lepas membeli-belah kami di bawa untuk makan tengahari, kata pemandu pelancong kami,"Makan siang". Restoran masakan Padang, boleh tahan la. Lepas makan kami di bawa untuk membeli-belah lagi... aduh.. penatnya,,. tenatnya 'poket'. Tapi takpe sebelum ke Bandung kami dah tukar duit Indon, juta-juta jugalah tiap orang bawa, bukan juta ringgit,.. juta rupiah!. Selesai membeli-belah, hari pun dah petang. Bertolak balik ke hotel. Aduh!... penatnya. Lepas ni kena bersiap-siap untuk 'dinner' dengan semua rombongan syarikat, pengarah, ceo serta semua orang-orang besar syarikat ada kat majlis tu.

Ini adalah gambar En.SM Faliq (yang pegang pisau nak potong kek sebelah mak dia) anak kepada Allahyarham Tan Sri SM Nasimudin (NAZA TTDI) bersama dengan adik serta emaknya iaitu Puan Sri Zaleha bt Ismail semasa dinner, sedang memotong kek ulang tahun syarikat NAZA TTDI, beserta pengarah-pengarah yang lain.

No comments:

Post a Comment